czwartek, 8 lipca 2010

Skrzydło cz.1

Skrzydło jako podstawowy element bezzałogowca jest co tu ukrywać najważniejsze. Budowie skrzydła poświęcimy prawdopodobnie najwięcej czasu, pomijając oczywiście prace nad automatyką. Pierwsze koncepcje zakładały skrzydło o rozpiętości 3,6m. Składać się miało z 4 segmentów, dwóch centalnych o niewielkim wzniosie oraz dwóch trapezowych uszek o większym jeszcze wzniosie niż centropłat. Szybko odstąpiono od tego szalonego pomysłu, głównie ze wzlgędu na szacowaną mase samego skrzydła. Postanowiono zmniejszyć rozpiętość jednakże pozostawiono konstrukcje 4 segmentową. Dodatkową zmianą było usunięcie wzniosu centropłata przy jednoczesnym zwiększeniu wzniosu uszu. Wpłynęło to znacznie na poprawę stateczności poprzecznej. Dodatkowo usunięcie wzniosu umożliwiło skrócenie czasu wykonania centropłata, oba segmenty będą jednakowe (pod wzlgędem obrysu, różnice będą tylko w umiejscowieniu mocowań i złącz elektrycznych) i nie będzie konieczne wykonywanie dwóch form. Uszy wykonane będą w prostszej technologi ale zapewniającej dostateczną wytrzymałość i łatwość zabudowania lotek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz